Första Match/skoldag

I tisdags hade jag min första match med laget vilket inte gicks så bra, vi förlorade med 2-1. Jag är dock nöjd för jag spelade bra, och det va bara en träningsmatch så :) Jag har fått en plats i start 11 som vänsterback :S Ny position för mig och dom har en helt annan spel strategi så det var nytt för mig, men jag kom ganska snabbt in i det :)

Första skoldagen va förvirrande! Stor skola å många elever. Hade lite problem med att hitta till alla lektioner. Men allt gick bra jag är nöjd men lärarna å klasserna förutom en. Jag valde en film klass å trodde det skulle va chill inge läxor utan man kollar på en film sen skriver något om det. Det va det ju inte... Man va tvungen att gå in på manuset och olika filmvinklar å massa skit! Kändes lite för mycket för mig, så ska byta den klassen till träslöjd.
-
Det är precis som i alla filmer, när man har en klass så är det helt tyst i korridorena sen ringer klockan å alla rusar ut ur klassrummen å korridorerna blir helt fulla å man blir knuffad fram å tillbaks å bara följer strömen. Sen när det blir dags för lunch springer alla ner till cafeterian där man kan köpa pizza, hamburgare, taco, kinamat m.m. Ett problem bara! Det blir en sjukt lång kö! Så när man kommit fram å betalat sin mat å ska äta har man ca 5 minuter på sig innan den 30min långa lunchrasten är över! Det blir lite stressigt.
-
Angående eleverna så hade jag hoppats på att komma i klasser med några från laget där jag redan kände några, det hände ju inte... Men jag lärde känna några i varje klass dock har jag glömt bort alla namn för det blev ganska många. Och det är ju inte en klass man är med hela veckan det är olika människor i varje lektion så man blir lite förvirrad. Sen är det många mexikanare å spanjorer och enligt mig heter dom alla samma sak! Alla heter Josue eller något liknande bara det att dom uttalar det lite olika men jag fattar inget.
-
Idag har jag haft Team dinner hos min main coach Erik. Vi har Team dinner innan varje march för att gå igenom förra matchen som vi har spelat in. Så då tittar vi på vår gamla match å äter mat å bara chillar. Så imorn har vi en ny match som vi hoppas ska gå bättre än föra.

Kommentarer
Postat av: Anton

Jag har samma problem. Jag har inte vågat köpa mat i skolan i fall jag skulle komma försent till lektinoen efter. 30 minuter är för lite :p

2010-09-09 @ 06:14:32
URL: http://antonwestin.blogg.se/
Postat av: Markus

Det gjorde jag :P Om du kommer sent så har du bästa ursäkten! Emm eee... I'm an exchange student and i hade some problem finding the class, sorry!

2010-09-09 @ 06:37:36
Postat av: Pernilla

Åhhh Markus! Du är gullig! Fett coolt att det ringer och så springer alla ut ur klassrummen! Precis som på film ju! Du är så bra! Lycka till med alla namn och så! :D <3

2010-09-09 @ 19:42:03
URL: http://pernillaabergs.blogg.se/
Postat av: Maja

Ååååh myse dig! :D Haha fett kul, jag vill också vara där och springa ut i korridoren och vara cool. Fett coolt! Jaa.. det där med namnen blir kanske lite krångligt med ditt minne, det förstår jag. Men du försöker iallafall, det är ett gott tecken! :D <3

2010-09-11 @ 00:37:50
URL: http://majahellefors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0