High school sport/läxor

Fan va jag älskar high school sport asså! Så jävla synd att Sveriges skolor inte har samma intresse å inte lika mycket engagerade i sporter inom som Usa:s skolor! Här ropar dom liksom ut i högtalarna varje dag vilka sporter som har matcher! Och det är liksom skit stort! T.e.x när vi spelar en fotbolls match så är det samma sak i början varje gång var vi än spelar, vi radar upp oss på sid linjen i nr ordning och så ropar dom ut ens namn i högtalarna så springer man fram till mittcirkeln där 3 dommare står så knogar man dom 3 å sen ställer sig i ett led breve dom. Sen när båda lagen står där så ställer sig alla på läktarn upp och alla vänder sig mot den amerikanska flaggan och så är det någon som sjunger deras nationalsång. Det är liksom en skön känsla som man inte har i sverige tyvärr... Ibland kostar det till och med för att komma in på våra matcher! Det e crazy xD

 

Sen om det är något lag som har en hemma match på skolan så går alla dit å tittar, många bryr sig inte om matchen utan är bara där för att träffa alla kompisar å umgås.

 

Läxor här är något helt annat! Dom har mycket mer läxor än vad vi hade -.-' För varje läxa eller uppgift man har så får man 10p om man lämnar in den i tid, sen i slutet av året så räknar man ihop alla poäng man fått och om man max kan ha 500 och man får mellan 90-100% av dom poängen så får man ett A. Det e lite konstigt men hoppas ni fattar va jag mena xD :)

 

Jag hade lite otur då när jag gjorde mitt schema, när jag valde klasser visste jag att jag skulle ha några jobbiga med läxor å mycket slit med, och nästa alla dom klasserna kom den här terminen, så denna termin kommer va mycket mer plugg än nästa.

Kommentarer
Postat av: Anton

Rockstar!

2010-09-17 @ 06:15:46
URL: http://antonwestin.blogg.se/
Postat av: Helena Ödlund

Som värsta landskamps matcher, stort! Då blir det till att plugga nu och softa under våren, låter ändå som ett bra upplägg.

Puss och kram

2010-09-17 @ 09:49:34
Postat av: johanna

tjulululu!!! haru fått familj än da? :)

2010-09-17 @ 10:48:16
Postat av: Pernilla & Maja

Du är guuuuullig! Coolt det där med matcherna tycker vi! Skönt att du kan chilla mer nästa termin då. PUSS :)

2010-09-17 @ 18:30:39
URL: http://pernillaabergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0